Mangler du varme B2B leads? Læs om, hvordan du tiltrækker de rigtige leads!

Med leadgenerering finder du de rigtige kundeemner og konverterer dem til kunder. Du tilbyder relevant content, som tiltrækker de kundeemner, der er i søgefasen. Og herefter fastholder du deres interesse, så de vælger dig, når de er klar til at købe.

Strategi og kampagner

Hos Relevans kan vi opsætte dit system for leadgenerering – og hjælpe dig med at udforme lead kampagner og automatiserede flows, som øger din tilgang af varme leads.

Med Relevans’ model for leadgenerering får du sat din leadproces i system. Modellen er bygget op omkring de klassiske trin i salgstragten og udrulles i en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen. Lige fra de ukendte kundeemner tiltrækkes, via et struktureret nurturing flow, hvor navngivne kundeemner bearbejdes og overvåges – til det enkelte kundeemne er klar til at købe af dig.

LÆS OGSÅ: Sådan virker Relevans’ model for leadgenerering

Leadgenerering B2B

Arbejder du indenfor B2B, vil du kunne give sælgerne ro til at koncentrere sig om de varme leads. Relevans’ model for leadgenerering forlænger nemlig dine sælgeres indsats, så dine kundeemner oplever, at sælgeren er tilstede med relevant viden og information på de rigtige tidspunkter i processen. På den måde kan han koncentrere sig om at gøre det, han er bedst til – nemlig at lukke de varme kundeemner, når de er klar til at købe.

LÆS OGSÅ: Sådan får du dine kunder til at hoppe direkte ned i salgstragten 

Tilbyd indhold, der er relevant i kundens rejse mod køb

Relevant content sikrer dig den kortest mulige leadproces. I modsætning til traditionelle kampagner, som bombarderer modtagerne med de samme budskaber igen og igen, kommer du i dialog med din målgruppe. Og netop den dialogbaserede tilgang betyder, at dine kundeemner sænker paraderne. Du giver dine potentielle kunder den viden, de skal bruge, for at løse en udfordring og træffe en beslutning. Når du gør det, bliver du automatisk en vigtig ressource for kunden – og dermed et naturligt valg som leverandør.

Hvordan finder du så ud af, hvad der er relevant content?

Du kan bruge Big Data som RFM- analyser, SoMe analyser, tilfredshedsanalyser, webadfærd (Google Analytics), kunderejse-analyse og e-mail respons. Du kan også bruge mere kvalitative metoder og brugerinddragelse – og herefter udforme en række personas. 

Hvor skal målgruppen møde dit content?

Relevans kan hjælpe dig med at udforme en mediastrategi med de kanaler, der er relevante for din målgruppe: E-mail marketing (e-news, eDM’er, opfølgningsmails etc.), Google Ads, remarketing, SoMe posts og/eller boostede opslag, tv/radio-reklame, direct marketing, event marketing, messe stande etc.

Dialogbaseret leadstrategi

Når vi hos Relevans laver en dialogbaseret leadkampagne, afdækker vi dine kundeemners ønsker, behov, erfaringer og købshorisont. Målgruppen svarer på et spørgeskema, som vi benytter til at individualisere den efterfølgende kommunikation. Og her spiller vores adfærdspsykologiske indsigt en afgørende rolle: Vi sørger for at kæle for formuleringerne, så dine kundeemner oplever, at din virksomhed forstår deres udfordringer og behov.

Et effektivt system til håndtering af spørgeskema og svar er krumtappen i selve eksekveringen. Hos Relevans har vi systemer til at eksekvere alle typer dialogforløb med individualiseret kommunikation til forskellige segmenter.

Adfærdsdesign giver øget opmærksomhed og højere klikrater

Godt adfærdsdesign tager udgangspunkt i kundernes beslutningsprocesser. Her kan du drage fordel af Relevans’ indsigt i de mange forskellige psykologiske biases, søgeprocesser og hensyn til et større antal beslutningstagere, når det handler om B2B – også kaldet købscentret.

3 fokuspunkter

Når vi udformer leadkampagner for dig, sørger vi for, at e-mails, annoncer og landingpages – ja, alle kanaler – er udformet i adfærdsdesign med primær fokus på 3 ting:

  1. Slagkraftige og appellerende overskrifter (inkl. emnelinje i e-mails). Fokus på modtagerens udbytte giver ham lyst til at læse videre. Vi laver normalt A/B splittest for at finde den allerbedste.

  2. Udefra-ind tilgang. Indholdet skal handle om kundens situation og ”pains” – og om, hvordan du kan løse kundens problem. Og vinkel og tone-of-voice skal tilpasses de forskellige målgrupper.

  3. Call-to-action. Modtageren skal opfordres til at klikke sig videre til relevante landingpages eller udfylde en formular, som leder til køb, kontakt eller flere klik.

LÆS OGSÅ: Derfor virker godt adfærdsdesign ››

Automatiserede gennemtænkte flows fastholder kundens interesse

Med udgangspunkt i en række systematiske flows kan vi sikre dig større effekt af din leadgenerering gennem målrettet og relevant kommunikation – og dermed vende lune leads til loyale kunder. Vi har også en metode til at indsamle flere relevante permissions til din database. Se mere om Marketing Automation ››

Sæt din leadgenerering i system

Når du sætter din leadgenerering i system, hopper dine potentielle kunder dybt ned i salgstragten helt af sig selv og bliver til varme leads. På den måde kan du koncentrere dig om at lukke ordrer – og overlade de kolde leads og alle kaffemøderne til dine konkurrenter.

TILMELD DIG: Kom i gang med systematiseret leadgenering. Start med at deltage i Relevans’ gratis 2-timers seminar ››

Får en systemuafhængig rådgivning

Hos Relevans får du systemuafhængig rådgivning. Vi sikrer, at du er til stede i din målgruppes bevidsthed hele vejen i beslutningsprocessen – og ikke mindst til sidst, når de skal træffe valg af leverandør.

Relevans er certificeret HubSpot Partner. Men vi kan også opbygge og eksekvere flows i Portrai, Pardot, Eloqua,  Apsis, Globase, Act on, Mailchimp mfl.

Certificeret HubSpot partner. Hvad betyder det for dig?

Analyserapport om leadgenerering

Hvordan står det til med leadgenerering i danske virksomheder? Tag testen og få rapporten med svar fra over 400 andre marketingansvarlige.