Branding

Et brand har personlighedstræk ligesom mennesker. Nogle er modige, andre er ansvarlige. Andre igen sjove og fulde af ballade. Hos Relevans kan du få hjælp til at definere dit brand. På basis af adfærdspsykologisk indsigt og vores praktiske brandingmodeller kan vi udforme din kommunikation og markedsføring, så dit brand styrkes markant.

Aktivér dit brand og få målbart større effekt

Står du med et nyt firma, der har brug for en grundlæggende identitet? Eller trænger dit brand til en make-over? Din branding afspejler de følelser, din virksomhed eller dine produkter vækker hos din målgruppe. Forskellige personer er tiltrukket af forskellige brands baseret på vores personlighed, præcis som tiltrækningen mellem mennesker. Og det er vores følelser, der bestemmer, hvad vi bliver tiltrukket af. Derfor gælder det om at skabe en følelse, som din målgruppe kan handle på.

LÆS OGSÅ: "Han overtalte mig til at gå i seng med sig"

Salgs- og holdningskampagner

Skal du lancere et nyt produkt eller koncept? Ændre din målgruppes adfærd eller holdninger? Eller vil du bare sætte skub i salget af dine varer og ydelser? Når vi kender dit produkt og dine målsætninger udarbejder vi et kommunikationskoncept med oplæg til konkrete kampagneelementer og medier, på baggrund af kommunikationsplatformen. Vores fokus ligger altid på at skabe resultater for dig – helst med en dejlig stor ROI. 

Kunne du tænke dig målbar større effekt
af din markedsføring?

Udfyld formularen så kontakter vi dig

 


Når du sender formularen, giver du samtykke til, at Relevans må gemme og
behandle dine oplysninger. Her kan du læse alt om vores Persondatapolitik.

Kunne du tænke dig målbar større effekt af din markedsføring?

Udfyld formularen så kontakter vi dig

Når du sender formularen, giver du samtykke til, at Relevans må gemme og behandle dine oplysninger.
Her kan du læse alt om vores Persondatapolitik.

Kunne du tænke dig målbar større effekt af din markedsføring?

Udfyld formularen så kontakter vi dig

Når du sender formularen, giver du samtykke til, at Relevans må gemme og behandle dine oplysninger.
Her kan du læse alt om vores Persondatapolitik.

Læs om de modeller, vi bruger for at sikre, at din branding skaber målbare resultater for dig:

KOMMUNIKATIONSPLATFORM:

Uden fundament vælter dit hus

BRAND ASSOCIATION MODEL:

Så er vi i gang!

BRAND CHARACTER:

Hvis dit brand var et menneske

POSITIONING STATEMENT:

Dit overordnede budskab til målgruppen

RELEVANS BRAND TYPES:

Jungs personlighedstyper anvendt på dit brand

TEMAER OG BUDSKABER:

Kommunikation til for forskellige målgrupper

 

Vil du høre, hvordan du styrker dit brand – og hvad det koster?


Ring til Morten Lorentzen på tlf. 2029 4877
eller udfyld formularen

 

Vil du høre, hvordan du styrker dit brand – og hvad det koster?


Ring til Morten Lorentzen på tlf. 2029 4877
eller udfyld formularen

Vil du høre, hvordan du styrker dit brand – og hvad det koster?


Ring til Morten Lorentzen på tlf. 2029 4877
eller udfyld formularen
 

Kommunikationsplatform, design og konceptudvikling

Hvilken plads skal dit brand have i målgruppens bevidsthed? Hvilke værdier vil du stå for? Hvilket udbytte får dine kunder af at vælge dig frem for konkurrenterne? Det er nogle af de spørgsmål, du lærer at besvare ved at deltage i seminaret om Digital Strategi hos Relevans.

GRATIS SEMINAR: Digital Strategi – tips, tricks og eksemple!

co-branding

 

 

Kommunikationsplatform
– uden fundament vælter dit hus

Inden vi går i gang med det kreative udviklingsarbejde for dig, skal vi være enige om fundamentet. Og her gør vi brug af forskellige metoder og modeller, som definerer dit brand. Med kommunikationsplatformen som rettesnor og adfærdspsykologisk indsigt udarbejder vi et oplæg til grafisk design og eventuelt pay-off og eksempler på tekst for at illustrere den sproglige tone-of-voice. Når du er tilfreds med oplægget, kan vi rulle dit nye koncept ud over hele paletten med grafiske elementer, foto, illustrationer, video og tekst.

CASE: Start-up firmaet Ample fik logo og visuel identitet

ample_mobile_phone_gul

 

Brand Association Model – så er vi i gang!

 

Denne model bruges til at få en hurtig idé, om hvilke ord du gerne vil ”eje” i markedets bevidsthed. Hvad skal de sige om dit brand eller din virksomhed ude i det virkelige liv? Vi bruger flere modeller i vores arbejde med branding.

SE OGSÅ: Relevans’ arbejdsmodel – RMMS

 

Brand Character – hvis dit brand var et menneske

Med udgangspunkt i analyser og hvad vi i øvrigt ved om dit brand/firma (og konkurrenternes brand), vælger vi fire tillægsord, som bedst beskriver brandet som var det en person.

Summen af brandets kommunikation skal udtrykke disse fire egenskaber. Ikke nødvendigvis sådan, at alle kampagneelementer ALTID skal udtrykke alle fire egenskaber. Men helhedsindtrykket af dit brand skal kunne beskrives med de fire ord.

Eksempel på brand character:

Hvis bureauet Relevans var en person, ville han/hun være karakteriseret ved at være:

Klog
Engageret
Struktureret
Resultatorienteret

 

Positioning statement – dit overordnede budskab til målgruppen

Positioning statement er den kortest mulige beskrivelse af din kommunikationsstrategi. Hvad er det, der skal kommunikeres til hvem? Dette danner udgangspunkt for det kreative koncept, som er svaret på, hvordan det skal kommunikeres.

Positioning Statement

Til (målgruppe)


tilbyder din virksomhed (løftet – kundeudbytte)


fordi (de mest tungtvejende facts der støtter)


 

Relevans Brand Types - Jungs personlighedstyper anvendt på dit brand

Brand_types-1

 

Hvilken menneskelig personlighed, skal dit brand skal afspejle?

For at beskrive dit brand på en mere operationel måde arbejder vi hos Relevans med Brand Types, baseret på psykologen C. G. Jungs personlighedstyper.

Det centrale i Jungs personlighedstyper er teorien om, at mennesket har fire basale bevidsthedsfunktioner: Sansning, intuition, tænkning og følelse. Alle mennesker – og brands – er typisk en blanding af disse fire funktioner, som er parvist modsatrettede.

LÆS MERE OM: Jungs personlighedstyper her

 

Målrettede temaer og budskaber

Temaer og budskaber skal tilrettes dine forskellige målgrupper. Arbejder du på B2B markedet, vil du typisk have mange målgrupper – brugere, forhandlere, grossister, influenter og andre stakeholders.

Og så skal du selvfølgelig huske den interne markedsføring – eller endnu bedre: intern inddragelse.

 

Har du spørgsmål om Relevans' brandingmodeller?


Ring til Morten Lorentzen på
tlf. 2029 4877 eller udfyld formularen