Inbound-Marketing-case-Electrolux-Professional

Inbound setup fordobler antallet af varme B2B-leads hos Electrolux Professional

I en årrække har Electrolux Professional med stærk e-mail marketing fået serveret en lind strøm af varme leads, som er interesseret i at få tilbud på professionelt køkkenudstyr eller nye topprofessionelle vaskeriløsninger til deres vaskerier. Og kunder til Electrolux’ smart professionelle vaskerimaskiner (myPRO) er i stor stil kommet direkte via e-mail marketing.

Antallet af leads fordoblet

Men hvordan får Electrolux så fat i alle de firmaer og boligforeninger, der ikke er på mailinglisten? Svaret et Inbound Marketing, som handler om at gribe kunden i det øjeblik, han er klar til at søge information eller købe.

LÆS OGSÅ: Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten ››

RESULTAT: Inbound strategien har på to måneder fordoblet antallet af leads til Electrolux Professionals vaskemaskiner og storkøkken-udstyr. Med en konvertingsrate på omkring 80% har indsatsen allerede en ROI på flere hundrede procent.

Dette resultat har vi opnået ved at øge indsatsen på fire fokusområder:

Herunder kan du se, hvad vi konkret har gjort...

Content marketing – Giv den information kunden kigger efter

Med content marketing giver du din målgruppe viden og indsigt, som skaber værdi for dem og engagerer dem. Dette content får din virksomhed til at fremstå som en kompetent samarbejdspartner, din målgruppe vil vælge at handle med.
Electrolux Professional forsyner sin målgruppe med relevant viden og værktøjer, som gør det nemmere at træffe den rigtige beslutning ved køb at nye professionelle maskiner, fx:

”Test dit vaskebehov”

”Beregn selv dine besparelser i kroner og CO2”

”Guide med 9 ting du skal overveje, inden du køber.”

”Se hvad andre boligforeninger har fået ud af at vælge Electrolux.” (videointerviews)

Dette content serveres naturligvis i et gennemtænkt adfærdsdesign.

Se en gennemgang de adfærdspsykologiske greb ››

SEO – søgemaskineoptimering

Med søgeordsanalyser og indarbejdning af søgeord i tekster, URL’er, meta descriptions etc. lykkes det på få dage at komme mange trin op i Google-søgningerne. Også klikraterne på Electrolux i Google har nået helt nye højder. På landingpages i adfærdsdesign samles leads op i kontaktformularer – og mange ringer direkte til Electrolux. 

Test din viden om SEO og få 17 SEO myter, som du skal navigere uden om.

SEM – annoncering i søgemaskiner

Google annoncering er blevet systematiseret og optimeret på en række produktkategorier det seneste halve år. Folk klikker på annoncerne og kommer til de samme adfærdsdesignede landingpages som ved organisk søgning. Og de bliver til leads via kontaktformularer.

Desuden kan vi se i respons-statistikken, at mellem 50 og 100 personer ringer til Electrolux Professional hver måned ved at klikke direkte på telefonnummeret på mobilen. Dertil kommer alle dem, som selv taster telefonnummeret.

SoMe

Når vi er på B2B markedet er LinkedIn selvfølgelig oplagt, så her poster Electrolux løbende relevant indhold. Men da mange i Electrolux Professionals målgruppe er små erhvervsdrivende og bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger, har Faceoook også vist sig at være en effektiv inbound kanal. Remarketing med pixels er her en fremragende leadgenerator.

LinkedIn vs Facebook

Du kan blive klogere på Inbound Marketing på Relevans’ gratis seminar tirsdag den 30. april kl. 15-17.
Se program og book din plads ››

Har du spørgsmål til denne case – eller vil du høre, hvordan du kan komme i gang med effektiv Inbound Marketing – så kontakt Lasse Hinke:
Telefon: 24 27 32 54
E-mail: lasse@relevans.dk


Se flere cases ››