6 gode råd, der styrker din leadgenerering og giver dig varme leads

20.05.2019
Emne:  Leadgenerering  /  Inbound  /  B2B

Leadgenerering og varme leads er for langt de fleste B2B virksomheder en svær proces. De nyeste tal fra Relevans’ løbende leadundersøgelse blandt danske virksomheder bekræfter dette. Faktisk er mere end 2 ud af 3 eller 67% ikke tilfredse og føler, at de enten har svært ved – eller sågar ikke får, de leads, de har behov for. Hvis du hører til de 67%, kan du med fordel læse denne artikel.

Læs mere

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsføringslovens §6

01.05.2019
Emne:  E-mail marketing  /  GDPR  /  Leadgenerering  /  Permission

Der indgives rekordmange klager til ombudsmanden over ulovlig markedsføring tilsendt via e-mail og sms. Og det skyldes, at kun få har sat sig ind i de ret simple regler for, hvordan en klar tilladelse fra e-mail indehaveren indhentes.

Læs mere

Få de rigtige leads i tale med dialogbaseret leadgenerering

15.04.2019
Emne:  Leadgenerering  /  Dialogmarkedsføring

Traditionelle leadkampagner går ud på at bombardere modtagerne med de samme budskaber igen og igen. I håb om at de til sidst ”ser lyset”, slår til og køber.

Læs mere

Test din viden om SEO

11.04.2019
Emne:  SEO

Har du også erkendt, at det er en nødvendighed at ligge først blandt Googles søgeresultater, for at få trafik til din hjemmeside – og dermed forretning?

Læs mere

Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten!

11.03.2019
Emne:  Inbound

Inbound Marketing handler om at generere leads. Men hvor du i traditionel leadgenerering ikke lægger skjul på, at det drejer sig om salg, så er Inbound-baseret leadgenerering mere defensiv og subtil.

Læs mere

Din mavefornemmelse overtrumfer fakta og analyser

11.03.2019
Emne:  Adfærdspsykologi

Det er undersøgt, at selv erhvervsledere sjældent træffer beslutninger baseret på kolde data, hvis ikke mavefornemmelsen er med. Vi er som mennesker kodet til at vurdere situationer, inden vi siger ja eller nej. Hvis en beslutning føles forkert, så har vi svært ved at tage den. Og det har dine kunder også.

Læs mere

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?

20.02.2019
Emne:  E-mail marketing  /  Leadgenerering

Emnefeltet er det første du ser, når du åbner din mailbox. Alligevel bliver emnefeltet ofte nedprioriteret. Og det er rigtig synd.

Læs mere

Datadrevet marketing med RFM-modellen

12.02.2019
Emne:  Leadgenerering  /  Analyse

Datadrevet marketing er et tankesæt, en analysemetode, en proces og en arbejdsmodel, der handler om systematisk og målrettet bearbejdning af ens kunder. Målet er større ROI, altså mere effekt for pengene.

Læs mere

Hvordan byder du nye kunder velkommen?

15.01.2019
Emne:  Adfærdspsykologi

Uanset om du markedsfører en webshop, en detailkæde – eller du sælger til B2B markedet – så ved du sikkert, at en kunde, der har købt én gang hos dig, ikke pr. automatik er loyal efter første køb. Vidste du, at din kunde erfaringsmæssigt skal foretage fire køb, før det er blevet en vane for ham at bruge dig som leverandør?

Læs mere

Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe

08.01.2019
Emne:  Adfærdspsykologi

Når du udvikler hjemmesider og landingpages, bruger du erfaringer, big data, Google Analytics, eye-tracking mv. for at optimere sitet. Men der er flere muligheder for, at du kan få endnu flere brugere til at klikke, konvertere og købe!

Læs mere

B2B leadgenerering: Få hul igennem til de store fisk på B2B markedet

03.12.2018
Emne:  Leadgenerering  /  B2B

Alle der arbejder med B2B markedsføring ved, hvor svært det er at få taletid hos ledelsen i Large- og Medium/Large virksomheder. Uanset om du markedsfører industrimaskiner, IT-løsninger eller konsulentydelser, er indgangsbarrieren høj. Og så er det godt at have en solid døråbner:

Smart Value Selling er et nyt koncept, som er udviklet af konsulenthuset NordicUpside, og som Relevans med adfærdspsykologisk indsigt opbygger benchmarkanalyserne i. 

Læs mere

Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot - Relevans

29.10.2018
Emne:  Leadgenerering  /  Inbound  /  B2B  /  HubSpot

HubSpot er en marketingplatform, der er skræddersyet til at understøtte og automatisere din Inbound Marketing indsats. Med Hubspot får du én platform til at eksekvere hele din Inbound Marketing strategi. Ved at samle det hele, får du et 360 graders perspektiv på dine potentielle kunder.

Læs mere

Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365

29.10.2018
Emne:  E-mail marketing  /  Inbound

Ved at opbygge intelligente leadflows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og sikker måde at styre din leadgenerering og dit salg på.

Læs mere

Psykologien bag Black Friday

24.10.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Nogen ser frem til det – og andre sukker og tænker: skal vi nu til det igen? Black Friday skiller vandene. Men hvorfor elsker nogen Black Friday, når andre hader den?

Læs mere

Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.

02.10.2018
Emne:  Adfærdspsykologi  /  E-mail marketing

Det er mange grundlæggende erfaringer og teorier, vi kan og skal trække på, når vi bruger farver i markedsføring og kommunikation. Og der er undersøgelser og eksperimenter, vi kan blive kloge af.
Læs mere

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

15.08.2018
Emne:  E-mail marketing  /  GDPR  /  Permission

Kravet til alle os marketingfolk er blevet større med den nye persondataforordning, der trådte i kraft den 25. maj 2018. Kravene til dokumentation for permission-afgivelse samt kravene til opbevaring af data er blevet skærpet.

Læs mere

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?

22.06.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Får du hvad du betaler for? Eller sagt på en anden måde: har prisen på et produkt indflydelse på din opfattelse af dette produkt?

Studier viser, at prisen i mange tilfælde spiller en væsentlig rolle i forbindelse med vores opfattelse af produkters kvalitet og effekt. Et sådan studie testede effekten af samme type smertestillende medicin på patienter, men ændrede opfattelsen af prisniveauet for medicinen hos hver patientgruppe.

Læs mere

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29.05.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed.

Læs mere

GDPR – fik du styr på dine databaser?

29.05.2018
Emne:  E-mail marketing  /  GDPR

Fredag den 25. maj var en milepæl for os marketingfolk: Den nye persondataforordning blev nemlig en realitet. Kravet til dokumentation for permission-afgivelse er trådt i kraft, og kravene til opbevaring af data er skærpet.

Læs mere

Konformitet gør dine kampagner mere effektive!

19.04.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Det er efterhånden en kendt strategi at benytte sociale elementer i kampagner, for at få ens målgruppe til at ændre deres adfærdsmønstre. Fx ved at appellere til, hvad flertallet gør.

Læs mere

Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!

20.02.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Hvem har ikke hørt om forsøget, der påviser, at vi mennesker ikke har selvkontrol til at udskyde et behov?

Læs mere

Hvor dyrt er "Gratis"?

06.02.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Tænk hurtigt! Hvilket af følgende tilbud finder du mest attraktivt: få et gratis gavekort på 100 kr. til Magasin eller betal 80 kr. for et gavekort på 200 kr. til Magasin?

Læs mere

Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!

09.01.2018
Emne:  Adfærdspsykologi

Det er nemt at komme til at skrive ”Vi” i en tekst fra din virksomhed. Du vil så gerne fortælle kunden om alt det gode, I kan gøre for ham eller hende. Men din målgruppe er mennesker. Og hvem er nummer 1 i alle menneskers liv? Det er de selv. (Eller måske deres børn).

Læs mere

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018

17.11.2017
Emne:  B2B

Sidste år forudså vi en megatrend for 2017: Evnen til at omsætte data og arbejde effektivt med adfærdspsykologi i markedsføringen.

Læs mere

Sådan får du flere varme leads?

17.11.2017
Emne:  E-mail marketing  /  Leadgenerering

Når du læser denne artikel, er du sikkert til blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen. Lige fra de ukendte kundeemner (Suspects) tiltrækkes, via en struktureret nurturing proces, hvor de navngivne kundeemner (Prospects) bearbejdes og overvåges, til det enkelte kundeemne er klar til at købe af dig. Og din sælger kan lukke den første ordre. Hvordan du gør det i praksis, får du opskriften på i Relevans’ Leadmodel.

Læs mere

Hvorfor virker Black Friday?

17.11.2017
Emne:  Adfærdspsykologi

Med adfærdspsykologiske briller ligger svaret i, at mennesket i dag lever i et samfund, som vores sind egentlig ikke er gearet til at forholde sig til. Vi har forskellige måder at bearbejde information på: Den reflekterede måde og den intuitive måde. Den første er den, vi træffer langsigtede beslutninger med, og det er den, vi godt kan lide at tro, at vi oftest handler efter. Den anden måde bruger vi til at træffe beslutninger, der er tilfredsstillende lige nu og her – som direkte respons til det, vi oplever.

Læs mere

Permission opsamling: Permission is king

04.10.2017
Emne:  Permission

”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services.

Læs mere

Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?

28.09.2017
Emne:  Permission

Forestil dig, at en stor potentiel kunde er i dialog med din værste konkurrent. En attraktiv kunde, som du ikke har sørget for at indhente e-mail permission fra.

Læs mere

Opnå undgå: Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.

27.09.2017
Emne:  Adfærdspsykologi

Der findes grundlæggende to typer af mennesker: Dem der bliver motiveret af at opnå noget. Og dem, der motiveres af at undgå noget.

Læs mere

Sådan bruger du en lokkedue

30.08.2017
Emne:  Adfærdspsykologi

Hvis vi mennesker altid handlede optimalt, ville alle have en bugnende opsparing og aldrig et overforbrug. Vil ville motionere en halv time dagligt, og flæskestegs-sandwichen ville vige for sundere alternativer.

Læs mere

FØLG RELEVANS

Tilmeld e-newsFå relevant inspiration, indsigt, tips og tricks i vores månedlige e-news.